viernes, 26 de septiembre de 2014

PERSONALITY
TEMA INTEGRADOR DE LA SECUENCIA
personality has to with individual differences among people in beahavior patterns, cognition and  emotion. different personality theorists´present their own definitions of the word based on their theorical position. the  term  personality trait refers to enduring personal  characteristics that are  reveaed in a particular pattern of beariour in varriety of situations.
personality can be  determined throug a varriet  of tests such as the  minnesota multiphasic personality inventore, rorschach  inkblot test  or the thematic apperception test. the most  popular techinique is the sel -report inventory -a series of ansewrs to a questionnaire that asks participants to indicate the extent to wich set of statements or adjetives accurately describe their own bheavior or mental state
 the study of personality started with hippocrates four humours and gave rise  to four temperaments. the explanetion was further refined by his successor galen during the secon century CE foor humours theory held that a person s  personality  was based on the balance of bodily humoursi  yeloww bile, black, bile, phlegm and blood choleric  people were charecterized as having an excess of yeloww bile, making them irascible. hig levels of black bile  was indicative of melancholy and pessimism. phlegmatic people were thought to have an excess of phlegm leading to their  sluggish calm temperament finally people thought to have high levels of blood were saide to be sanguine and were characterized by their cheerful pasionate dispotition.
personality is usually broken into components called the big five wich are openness to experience conscientiousness  extroversion agreeableness and neuroticisms(or emotionality) these componets are generally stable over time and appear to be atributable to a persoin s genetics rather than the effects of one s  environment.
 same research has investigated whether the relationship setwen happines and extraversion seen in adults can also  be seen in children  the implications of these findigs can help identifify children that are more likely to experience episodes of these and develup types of treatment that such children  are likely to respond to in bot children and adults  research  show that  genetics as opposed to environmental factors exert a greater influence on happiness levels personsality is age of thirty, and personality  constructs in children are referred to as temperament in children  temperament is regarded as the precursor to personality whereas mc crae and  costa s big five model assesses personality traits in adults the EAS model is used to assess temperament in children this model measures levels of emotionality activitty sociability and shhiness in children the EAS model is  believed to be the eqivalent of the big five mode in adults findings  show that high degrees of sociability and low degrees of shiness are equivalent to adult  extroversion and also correlate with higher levels of life  satisfactionb in children.





           

PERSONALIDAD
TEMA INTEGRADOR DE LA SECUENCIA
Por lo general, personalidad sí dividir baño components Llamados del los Grandes Cinco hijo que la Apertura a conciencia Experimentar agreableness extroversión Y neuroticisms (o emocionalidad) Estós los Componentes hijo generalmente Estables en el Tiempo y parecen Ser Atribuible a la Genética de la ONU persoin s en Lugar de los Efectos de Una s Entorno. MISMA Investigación ha investigado si la Relación setwen Felicidad y extraversión de Visto en Adultos Also Se Puede ver en los Niños Las Consecuencias de ESTAS findigs pueden Ayudar a los Niños identifify Que Son Más propensos a Experimentar Episodios de estos y develup Tipos de Tratamiento de Que cuentos NIÑOS hijo propensos a responder en Niños y Adultos bot Investigación muestran Que la Genética en Lugar de los FACTORES Ambientales ejercen una Influencia alcalde en los Niveles de Felicidad personsality es la Edad de Treinta Jahr, y la personalidad en sí Construye en los Niños sí les Conoce COMO temperamento en Niños temperamento es considerado el precursor de como de la personalidad MIENTRAS Que mc CRAE y costa s big five Modelo Evalúa los Rasgos de personalidad en los Adultos el Modelo de EAS sí utiliza párr evaluar el temperamento en los Niños Este Modelo mide los Niveles de emocionalidad activitty sociabilidad y shhiness en los Niños el Modelo de EAS sí cree Que es el eqivalent de Los Cinco Modo grande en Adultos hallazgos muestran Que los altos Grados de sociabilidad y bajos Grados hijo de shiness equivalentes a la extroversión Adultos y Also sí correlacionan Con Los Niveles Más Altos de la satisfacción de vida en niños.n precisión Que do proprio bheavior O Estado mentales del Estudio de la personalidad comenzo estafa hippocrates Cuatro humores y dio Lugar un cuatro temperamentos. la explanetion FUE perfeccionado Por Su successor galen Durante la Teoria De Los humores foor Siglo CE de Segunda Sostenido de Que La Personalidad De UNA PERSONA s sí Basa En El Equilibrio De humoursi Corporales yelow Bilis,, LA Bilis Negro, La flema y Las Personas coléricas de sangre fuerón charecterized de Como Tener ONU Exceso De yeloww bilis, haciéndolos irascible. Niveles hig De La bilis era negro indicativo de la melancolía y el pesimismo. Personas flemático sí cree Que Tienen ONU Exceso de flema Que LLEVA un su temperamento tranquilo lento, FINALMENTE la Gente cree Que Tienen Altos Niveles de sangre Eran saide Ser optimistas y sí caracteriza Por Su dispotition alegre pasionate. Por lo general, personalidad sí dividir en components Llamados Los Cinco Grandes hijo wich la Apertura a conciencia Experimentar agreeableness extroversión Y neuroticisms (o emocionalidad) Estós los Componets hijo generalmente Estables en el Tiempo y parecen Ser Atribuible a la Genética de la ONU persoin s en Lugar de los Efectos de Un Entorno. MISMA Investigación ha investigado si la Relación setwen Felicidad y extraversión de Visto en Adultos Also Se Puede ver en los Niños Las Consecuencias de ESTAS findigs pueden Ayudar a los Niños identifify Que Son Más propensos a Experimentar Episodios de ESTOS y develup Tipos de Tratamiento de Que cuentos NIÑOS hijo propensos a responder en Niños y Adultos bot Investigación muestran Que la Genética en Lugar de los FACTORES Ambientales ejercen una Influencia alcalde en los Niveles de Felicidad personsality es la Edad de Treinta Jahr, y la personalidad en sí Construye en los Niños sí les Conoce COMO temperamento en Niños temperamento es considerado el precursor de como de la personalidad MIENTRAS Que mc CRAE y costa s big five Modelo Evalúa los Rasgos de personalidad en los Adultos el Modelo de EAS sí utiliza párr evaluar el temperamento en los Niños Este Modelo mide los Niveles de emocionalidad activitty sociabilidad y shhiness en los Niños el Modelo de EAS sí cree Que es el eqivalent de Los Cinco Modo grande en Adultos hallazgos muestran Que los altos Grados de sociabilidad y bajos Grados hijo de shiness equivalentes a la extroversión Adultos y a los sí correlacionan Con Los Niveles Más Altos de la satisfacción de vida en Niños.

PRONOMBRES PERSONALES/ SUBJETC PRONOUNS.
I
YO
I AM 25 YEARS OLD
YOU
TU
YOU RUN AT STADIUM
HE
EL
HE MAKES THE BED EVERY DAYS
SHE
ELLA
SHE HAS A DOG
IT
ESO
IT´S SUNNY
WE
NOSOTROS
WE SING A SONG
YOU
USTEDES
YOU WALK VERY SONG
THEY
ELLOS
THEY WRITE AN E-MAIL




Presente del verbo to be
I
AM
YOU
ARE
HE
IS
SHE
IS
IT
IS
WE
ARE
YOU
ARE
THEY
ARE


                                                                                                                           


EJEMPLOS DEL VERBO TO BE
*         AFIRMATIVO
sujet­o + verbo to be + complemento
*NEGATIVO
Sujeto + verbo to be + not + complemento
I am not happy
*                      INTERROGATIVA
Verbo + to be +sujeto + complemento?
Am I happy?
I am happy






ORACIONES DEL VERBO TO BE
AFIRMATIVAS:
Sujeto + verbo to be + complemento
1- I am beautiful
2- I am cute
3- You are in school
4- He is teacher
5- She is a teacher
7- We are happy
8- You are in the work
9- They are jump
9- I am 5 years old
10-He is a doctor





NEGATIVAS:
Sujeto + verbo to be + not + complemento
1- I am not beautiful
2-I am not intelligent 
3- You are not in school
4- He is not teacher
5- She is not a teacher
6-It is of not   happy
7-You are not in work
8- They are not jump
9-I am not 15 years old
10-He is not a doctor





INTERROGATIVAS:
Verbo + to be + sujeto + complemento?
1- Am i beautiful?
2- Am I intelligent?
3-Are you in school?
4-Is he teacher?
5- Is she a teacher?
6-Are we happy?
7-Are you in the work?
8-Are they jump?
9- Am I 15 years old?
10- Is he doctor?





PRESENTE SIMPLE

·    AFIRMATIVA:
Sujeto + verbo + complemento.
I eat a hamburger
He drinks a lot of water
·      NEGATIVAS:
SUJETO + DO/DOES +NOT + VERBO + COMPLEMENTO.
I do not (don t) eat a hamburger
He does not (doesn’t) drink a not of water

·       INTERROGATIVA
Do + sujeto + verbo + complemento?
Do i eat a hamburger?
Does he drink a lot of water?


ORACIONES DE PRESENTE SIMPLE (AFIRMATIVA, NEGATIVA E INTERROGATIVA)
1. - AFIRMATIVO: Mary plays soccer with her brother
NEGATIVO: Mary does not play soccer with her brother
INTERROGATIVO: Mary play soccer with her brother?

2. - AFIRMATIVO: I eat pizza
NEGATIVO: I do not eat pizza
INTERROGATIVO: Do I eat pizza?

3. - AFIRMATIVO: You run at stadium
NEGATIVO: You do no run at stadium
INTERROGATIVO: Do you run at stadium?

4. - AFIRMATIVO: He speaks English with his
NEGATIVO: He does not speak English with his
INTERROGATIVO: Does he speak English with his?



5. - AFIRMATIVO: She (cooks) a soup
NEGATIVA: She does not cook soup.
INTERROGATIVO: Does she cook soup?

6. - AFIRMATIVO: It reads the newspaper
NEGATIVO: It does not read the newspaper
INTERROGATIVO: Does it read the newspaper?

7. - AFIRMATIVO: We listen pop music
NEGATIVO: We listen pop music
INTERROGATIVO: Do we pop music?

8. - AFIRMATIVO: You jump so for
NEGATIVO: You do not jump so for
INTERROGATIVO: Do you jump so for?

9. - AFIRMATIVO: Juan loves to his girlfriends
NEGATIVO: Juan does not love to his girlfriend
INTERROGATIVO: Does Juan love to his girlfriend?

10. - INFORMATIVO: Pablo talks to his mother
NEGATIVO: Pablo does not talk to his mother
INTERROGATIVO: Does Pablo not talk to his mother?













WH QUESTION WORDs
  Who               When           Where
  QUIEN            CUANDO          DONDE
 What              Which           Why
  QUE                CUAL          PORQUE
HOW               HOW MUCH
HOW MANY             HOW LONG
HOW OFTEN





   



Descripción De Mascota
My name is Joe. My dog, Rocky. He is black. This is 2 year old




        





Adjetivos Posesivos
My
MIO
Your
TUYO,SUYO
His
SUYO DE EL
Her
SUYO DE ELLA
Its
SUYO NEUTRO
Our
NUESTRO
Your
SUYO DE UDTED, USTEES
Their
SUYO DE ELLOS