PERSONALITY
TEMA
INTEGRADOR DE LA SECUENCIA
personality has to with individual
differences among people in beahavior patterns, cognition and emotion. different personality
theorists´present their own definitions of the word based on their theorical
position. the term personality trait refers to enduring
personal characteristics that are reveaed in a particular pattern of beariour
in varriety of situations.
personality can be determined throug a varriet of tests such as the minnesota multiphasic personality inventore,
rorschach inkblot test or the thematic apperception test. the
most popular techinique is the sel -report
inventory -a series of ansewrs to a questionnaire that asks participants to
indicate the extent to wich set of statements or adjetives accurately describe
their own bheavior or mental state
the study of personality started with
hippocrates four humours and gave rise
to four temperaments. the explanetion was further refined by his successor
galen during the secon century CE foor humours theory held that a person s personality
was based on the balance of bodily humoursi yeloww bile, black, bile, phlegm and blood
choleric people were charecterized as
having an excess of yeloww bile, making them irascible. hig levels of black
bile was indicative of melancholy and
pessimism. phlegmatic people were thought to have an excess of phlegm leading
to their sluggish calm temperament
finally people thought to have high levels of blood were saide to be sanguine
and were characterized by their cheerful pasionate dispotition.
personality is usually broken into
components called the big five wich are openness to experience
conscientiousness extroversion
agreeableness and neuroticisms(or emotionality) these componets are generally
stable over time and appear to be atributable to a persoin s genetics rather
than the effects of one s environment.
same research has investigated whether the
relationship setwen happines and extraversion seen in adults can also be seen in children the implications of these findigs can help
identifify children that are more likely to experience episodes of these and
develup types of treatment that such children
are likely to respond to in bot children and adults research
show that genetics as opposed to
environmental factors exert a greater influence on happiness levels
personsality is age of thirty, and personality
constructs in children are referred to as temperament in children temperament is regarded as the precursor to
personality whereas mc crae and costa s
big five model assesses personality traits in adults the EAS model is used to
assess temperament in children this model measures levels of emotionality
activitty sociability and shhiness in children the EAS model is believed to be the eqivalent of the big five
mode in adults findings show that high
degrees of sociability and low degrees of shiness are equivalent to adult extroversion and also correlate with higher
levels of life satisfactionb in
children.
PERSONALIDAD
TEMA INTEGRADOR DE LA SECUENCIA
Por
lo general, personalidad sí dividir baño components Llamados del los Grandes
Cinco hijo que la Apertura a conciencia Experimentar agreableness extroversión
Y neuroticisms (o emocionalidad) Estós los Componentes hijo generalmente
Estables en el Tiempo y parecen Ser Atribuible a la Genética de la ONU persoin
s en Lugar de los Efectos de Una s Entorno. MISMA Investigación ha investigado
si la Relación setwen Felicidad y extraversión de Visto en Adultos Also Se
Puede ver en los Niños Las Consecuencias de ESTAS findigs pueden Ayudar a los
Niños identifify Que Son Más propensos a Experimentar Episodios de estos y
develup Tipos de Tratamiento de Que cuentos NIÑOS hijo propensos a responder en
Niños y Adultos bot Investigación muestran Que la Genética en Lugar de los
FACTORES Ambientales ejercen una Influencia alcalde en los Niveles de Felicidad
personsality es la Edad de Treinta Jahr, y la personalidad en sí Construye en
los Niños sí les Conoce COMO temperamento en Niños temperamento es considerado
el precursor de como de la personalidad MIENTRAS Que mc CRAE y costa s big five
Modelo Evalúa los Rasgos de personalidad en los Adultos el Modelo de EAS sí
utiliza párr evaluar el temperamento en los Niños Este Modelo mide los Niveles
de emocionalidad activitty sociabilidad y shhiness en los Niños el Modelo de
EAS sí cree Que es el eqivalent de Los Cinco Modo grande en Adultos hallazgos
muestran Que los altos Grados de sociabilidad y bajos Grados hijo de shiness
equivalentes a la extroversión Adultos y Also sí correlacionan Con Los Niveles
Más Altos de la satisfacción de vida en niños.n precisión Que do proprio
bheavior O Estado mentales del Estudio de la personalidad comenzo estafa
hippocrates Cuatro humores y dio Lugar un cuatro temperamentos. la explanetion
FUE perfeccionado Por Su successor galen Durante la Teoria De Los humores foor
Siglo CE de Segunda Sostenido de Que La Personalidad De UNA PERSONA s sí Basa
En El Equilibrio De humoursi Corporales yelow Bilis,, LA Bilis Negro, La flema
y Las Personas coléricas de sangre fuerón charecterized de Como Tener ONU
Exceso De yeloww bilis, haciéndolos irascible. Niveles hig De La bilis era
negro indicativo de la melancolía y el pesimismo. Personas flemático sí cree Que
Tienen ONU Exceso de flema Que LLEVA un su temperamento tranquilo lento,
FINALMENTE la Gente cree Que Tienen Altos Niveles de sangre Eran saide Ser
optimistas y sí caracteriza Por Su dispotition alegre pasionate. Por lo
general, personalidad sí dividir en components Llamados Los Cinco Grandes hijo
wich la Apertura a conciencia Experimentar agreeableness extroversión Y
neuroticisms (o emocionalidad) Estós los Componets hijo generalmente Estables
en el Tiempo y parecen Ser Atribuible a la Genética de la ONU persoin s en
Lugar de los Efectos de Un Entorno. MISMA Investigación ha investigado si la
Relación setwen Felicidad y extraversión de Visto en Adultos Also Se Puede ver
en los Niños Las Consecuencias de ESTAS findigs pueden Ayudar a los Niños
identifify Que Son Más propensos a Experimentar Episodios de ESTOS y develup
Tipos de Tratamiento de Que cuentos NIÑOS hijo propensos a responder en Niños y
Adultos bot Investigación muestran Que la Genética en Lugar de los FACTORES
Ambientales ejercen una Influencia alcalde en los Niveles de Felicidad
personsality es la Edad de Treinta Jahr, y la personalidad en sí Construye en
los Niños sí les Conoce COMO temperamento en Niños temperamento es considerado
el precursor de como de la personalidad MIENTRAS Que mc CRAE y costa s big five
Modelo Evalúa los Rasgos de personalidad en los Adultos el Modelo de EAS sí
utiliza párr evaluar el temperamento en los Niños Este Modelo mide los Niveles
de emocionalidad activitty sociabilidad y shhiness en los Niños el Modelo de
EAS sí cree Que es el eqivalent de Los Cinco Modo grande en Adultos hallazgos
muestran Que los altos Grados de sociabilidad y bajos Grados hijo de shiness
equivalentes a la extroversión Adultos y a los sí correlacionan Con Los Niveles
Más Altos de la satisfacción de vida en Niños.
PRONOMBRES PERSONALES/ SUBJETC
PRONOUNS.
I
|
YO
|
I AM 25 YEARS OLD
|
YOU
|
TU
|
YOU RUN AT STADIUM
|
HE
|
EL
|
HE MAKES THE BED EVERY DAYS
|
SHE
|
ELLA
|
SHE HAS A DOG
|
IT
|
ESO
|
IT´S SUNNY
|
WE
|
NOSOTROS
|
WE SING A SONG
|
YOU
|
USTEDES
|
YOU WALK VERY SONG
|
THEY
|
ELLOS
|
THEY WRITE AN E-MAIL
|
Presente del verbo to be
I
|
AM
|
YOU
|
ARE
|
HE
|
IS
|
SHE
|
IS
|
IT
|
IS
|
WE
|
ARE
|
YOU
|
ARE
|
THEY
|
ARE
|
EJEMPLOS DEL VERBO TO BE
AFIRMATIVO
sujeto + verbo to be +
complemento
NEGATIVO
Sujeto + verbo to be + not + complemento
I am not happy
INTERROGATIVA
Verbo + to be +sujeto + complemento?
Am I happy?
I am happy
ORACIONES DEL
VERBO TO BE
AFIRMATIVAS:
Sujeto
+ verbo to be + complemento
1- I
am beautiful
2- I
am cute
3- You
are in school
4- He
is teacher
5-
She is a teacher
7- We
are happy
8-
You are in the work
9-
They are jump
9- I
am 5 years old
10-He
is a doctor
NEGATIVAS:
Sujeto
+ verbo to be + not + complemento
1- I
am not beautiful
2-I
am not intelligent
3-
You are not in school
4- He
is not teacher
5-
She is not a teacher
6-It
is of not happy
7-You
are not in work
8-
They are not jump
9-I
am not 15 years old
10-He
is not a doctor
INTERROGATIVAS:
Verbo + to be + sujeto + complemento?
1- Am
i beautiful?
2- Am
I intelligent?
3-Are
you in school?
4-Is
he teacher?
5- Is
she a teacher?
6-Are
we happy?
7-Are
you in the work?
8-Are
they jump?
9- Am
I 15 years old?
10-
Is he doctor?
PRESENTE SIMPLE
·
AFIRMATIVA:
Sujeto + verbo + complemento.
I eat a hamburger
He drinks a lot of water
· NEGATIVAS:
SUJETO + DO/DOES +NOT
+ VERBO + COMPLEMENTO.
I do not (don t) eat a hamburger
He does not (doesn’t) drink a not
of water
·
INTERROGATIVA
Do + sujeto + verbo + complemento?
Do i eat a hamburger?
Does he drink a lot of water?
ORACIONES DE PRESENTE
SIMPLE (AFIRMATIVA, NEGATIVA E INTERROGATIVA)
1. - AFIRMATIVO: Mary plays soccer with her brother
NEGATIVO: Mary does not play soccer with her brother
INTERROGATIVO: Mary play soccer with her brother?
2. - AFIRMATIVO: I eat pizza
NEGATIVO: I
do not eat pizza
INTERROGATIVO: Do I eat pizza?
3. -
AFIRMATIVO: You run at stadium
NEGATIVO: You do no run at stadium
INTERROGATIVO:
Do you run at stadium?
4. - AFIRMATIVO:
He speaks English with his
NEGATIVO:
He does not speak English with his
INTERROGATIVO:
Does he speak English with his?
5. -
AFIRMATIVO: She (cooks) a soup
NEGATIVA: She
does not cook soup.
INTERROGATIVO: Does she cook soup?
6. -
AFIRMATIVO: It reads the newspaper
NEGATIVO:
It does not read the newspaper
INTERROGATIVO: Does it read the newspaper?
7. - AFIRMATIVO: We listen pop music
NEGATIVO:
We listen pop music
INTERROGATIVO: Do we pop music?
8. - AFIRMATIVO: You jump so for
NEGATIVO:
You do not jump so for
INTERROGATIVO: Do you jump so for?
9. - AFIRMATIVO: Juan loves to his girlfriends
NEGATIVO:
Juan does not love to his girlfriend
INTERROGATIVO: Does Juan love to his girlfriend?
10. -
INFORMATIVO: Pablo talks to his mother
NEGATIVO:
Pablo does not talk to his mother
INTERROGATIVO:
Does Pablo not talk to his mother?
WH QUESTION
WORDs
Who When Where
QUIEN CUANDO DONDE
What Which Why
QUE CUAL PORQUE
HOW HOW MUCH
HOW MANY HOW LONG
HOW OFTEN
Descripción De Mascota
My name is Joe. My dog, Rocky. He is black. This is 2 year old
Adjetivos Posesivos
My
|
MIO
|
Your
|
TUYO,SUYO
|
His
|
SUYO DE EL
|
Her
|
SUYO DE
ELLA
|
Its
|
SUYO NEUTRO
|
Our
|
NUESTRO
|
Your
|
SUYO DE
UDTED, USTEES
|
Their
|
SUYO DE
ELLOS
|